Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Ο Κράτης σε διάλογο

 - Ο κόσμος μας μοιάζει επίπεδος

...Μπορεί 
αλλά τα πράγματα στην φύση ακολουθούν μια κρυφή νομοτέλεια
το νερό βρίσκει πάντα χαραμάδα να περάσει
ας είμαστε σαν το νερό
και θα φανερωθεί η σύνθεση που αποζητάς
χωρίς να την ονοματίζεις


Μην απελπίζεσαι αδελφούλα
ζούμε στην σκιά τρανών εποχών
και κανείς πια δεν μπορεί να κρυφτεί απο τον ίσκιο του

Δεν υπάρχει τόπος να σταθείς παρα μόνο αν λακτίσεις με πείσμα το χώμα της Γής
και ξαναγεννηθείς εντός των πρωταρχικών αναγκών

στέγη τον ουρανό, τροφή να ζητάς και να βρίσκεις, ευχές και τα άνθη του πολιτισμού σε κάθε περιβόλι, αέρας, νερό, σπόροι, συγχώρεση απο τα ζώα

Τα μάτια να κοιτούν ξανά στον ουρανό
να θυμηθούμε και να θυμίζουμε τον Ανθρωπο και τα παιδιά του
- Η λογική μου είναι τετράγωνη 
Αλλά είναι το ένα τρίτο της υπαρξής μας, ένα παιγνίδι εντός του κύκλου
ένας κώδικας της καμπυλότητας
και όμως για δες
συνομιλείς μαζί μου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Περιώνυμος Κυνικός φιλόσοφος, γιος του Ασκώνδα, μαθητής του Διογένη, τον οποίο ακολουθούσε συνεχώς. Άκμασε περί το 330 π.Χ. Η οικογένειά του ήταν πλούσια, ο ίδιος όμως έζησε φτωχός, διότι, κατά ορισμένους, μοίρασε την περιουσία του στους φτωχούς, κατ’ άλλους έριξε τα χρήματά του στην θάλασσα, ενώ υπάρχει και η παράδοση ότι τα κατέθεσε σε τραπεζίτη με τον όρο να τα παραδώσει αυτός στα τέκνα του μόνο αν δεν γίνουν φιλόσοφοι, ειδάλλως να τα μοιράσει στο λαό.
Ο Κράτης πίστευε ότι οι φιλόσοφοι δεν έχουν ανάγκη τα χρήματα. Αν και ήταν άσχημος και κυφός, τον ερωτεύτηκε η Ιππαρχίς, που καταγόταν από ευγενή οικογένεια της Θράκης. Ο αδελφός της Ιππαρχίδος Μητροκλής, αρχικά μαθητής του Ξενοκράτη και του Θεοφράστου, έγινε Κυνικός χάρη στον Κράτη και στα επιχειρήματα που του ανέπτυξε. Έτσι, παρουσίασε στην αδελφή του την εικόνα του νέου του δασκάλου τόσο ζωηρά ώστε αυτή τον αγάπησε και θέλησε να τον παντρευτεί, δεχόμενη τον όρο να ακολουθεί τον βίο του. Ο Κράτης, νυμφευόμενος, προέβη σε πράξη ασυνεπή προς την κυνική διδασκαλία, ονόμαζε δε τον γάμο του «κυνογαμία».
Η ανεκδοτολογία η σχετική με τον Κράτη είναι μεγάλη. Στην προσπάθειά του να συμφωνήσει με τα δόγματα της κυνικής φιλοσοφίας θεωρούσε το γάμο ως σχέση που δεν εμποδίζει την ανεξαρτησία, αφού συνάπτεται από ελεύθερα άτομα. Εισερχόταν απρόσκλητος στα σπίτια, γι’ αυτό και απέκτησε το προσωνύμιο «Θυρεπανοίκτης». Όταν εξορίστηκε ο Δημήτριος ο Φαληρεύς, ο Κράτης τον παρηγόρησε τόσο φιλικά ώστε ο πρώτος καταράστηκε τον προηγούμενο τρόπο ζωής του που τον εμπόδισε να γνωρίσει έναν τέτοιο άνθρωπο. Έγραψε έργα που φέρουν το συνοπτικό τίτλο Παίγνια και έχουν κυρίως ηθικό χαρακτήρα.
"πιγή-mousa.gr"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου